Wednesday, December 11, 2013

Set Migrain Shaklee

"Kalau aku migrain, comfirm aku hantuk kepala kat dinding."

"Migrain ja, anak pon aku tak nampak."

"Memang tak kerja la kalau migrain."

Ini komen beberapa kawan Yija. Jadi. Jom kita tengok. Kenapa migrain boleh datang menganggu anda macam bayang-bayang..




Sebab-sebab gaya hidup mungkin punca utama migrain

§         Tidak cukup atau terlebih tidur, atau tidur yang tidak teratur boleh menyebabkan migrain
§         Pemakanan yang tidak seimbang 
§         Perubahan cuaca (Ini termasuk keadaan pancaran matahari yang terang atau lampu)
§         Bunyi dan bau kuat.
§         Menonton TV atau menghadap skrin komputer terlalu lama.
§         Tekanan emosi atau stres
§         Merokok  
§         Jantina (3 – 4 kali lebih kerap di hidapi wanita berbanding lelaki)
§         Ketidakseimbangan hormon ketika dating haid (bagi wanita).

Namun begitu, punca sebenar penyakit ini masih belum dipastikan sehingga kini.
Pakar kesihatan percaya yang migrain adalah berpunca dari salur-salur darah di dalam kepala yang mengembang dan kemudian menguncup secara mengejut.

Wanita mempunyai kecenderungan menghidap migrain yang lebih tinggi berbanding lelaki (75%), kebiasaan sebelum haid dan selepas menopaus. Penemuan terbaru juga mengatakan ia mungkin disebabkan genetik.  

Bila migrain datang, pesakit akan diberi ubat tahan sakit, ubat tahan muntah dan sebagainya bagi mengawal kesakitan mereka. Bagi pesakit yang agak teruk, dos dadah yang lebih tinggi diberikan agar dapat melalikan sistem badan mereka daripada kesakitan yang ditanggung.

Oleh itu, adalah lebih baik pesakit memilih cara alternatif untuk mengatasi masalah migrainnya. Pengambilan supplemen natural adalah langkah terbaik bagi mengatasi masalah migrain.

Jadi apa yang Shaklee cuba untuk tawarkan kepada anda.



OSTEMATRIX
***************
Pengidap migraine dinasihatkan mengambil calcium dan magnesium dalam jangkamasa panjang. Minerals ini dapat membantu mengekalkan pembuluh darah yang sihat. Kajian menunjukkan seseorang yang mengalami migraine mengalami kekurangan magnesium di dalam badan.

Ostematrix  Shaklee lengkap dengan kalsium dan magnesium yang dapat membantu mengurangkan masalah migraine yang ada alami. Ostematrix Shaklee mempunyai kandungan yang paling seimbang untuk memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Mempunyai formula yang unik, dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Ianya mengandungi Kalsium, Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zinc, Kuprum, Mangnes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. 



B-COMPLEX
**************
Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.

**B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.

Menurut kajian, pengambilan 400mg Vitamin B riboflavin dapat mengurangkan serangan migraine. 



Untuk sebarang pertanyaan, konsultan, pembelian atau berminat untuk dapatkan produk Shaklee, bolehlah hubungi Yija.

SMS/Whatsapp/Call
019-4722250

Email
yijayeen@yahoo.com

Like Page Facebook
Saya Sebiji Vitamin

0 pemikir agung :

Post a Comment

Disclaimer / Penafian

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik penulis yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Penulis bukan doktor mahupun pakar perubatan dan penulis ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tidak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Maklumat dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan sebagai pengganti rawatan perubatan dan konsultasi doktor mahupun dianggap sebagai preskripsi. Sesiapa yang percaya bahawa mereka mengalami sebarang jenis penyakit atau masalah kesihatan, sila berjumpa dengan doktor untuk nasihat perubatan dan rawatan susulan.


Memandangkan penulis ada menyertakan testimonial pengguna produk yang disarankan, sila ambil perhatian bahawa pengalaman yang dikongsi oleh pengguna tidak pernah sesekali disarankan mahupun disahkan oleh pihak pembuatan produk berkenaan. Maklumat dalam blog/laman web ini bertujuan untuk berkongsi maklumat umum atau sumber rujukan sahaja, bukan sebagai nasihat perubatan. Setiap individu mungkin mengalami pengalaman yang berlainan dan tidak semestinya sama.


Tiada claims, guarantee, warranty atau assurance yang dijanjikan. Pengalaman pengguna yang disertakan bukan bermaksud untuk digunakan sebagai diagnosis atau rawatan penyakit sebaliknya maklumat yang terkandung dalam blog/laman web adalah sah untuk menyarankan penggunaan vitamin/suplemen dan mineral untuk menjauhi sebarang kekurangan vitamin/suplemen dan mineral dalam badan.


Penulis dan pengedar berkaitan tidak bertanggungjawab untuk sebarang salah interpretasi atau salah guna maklumat dalam blog/laman web ini.